کاهش ریزش مو با مصرف مداوم گرده گل


گرده گل به دلایل مختلف می تواند برای کاهش ریزش مو موثر واقع شود. در نتیجه اگر می خواهید از شر داروهای شیمیایی که هورمون های بدنتان را دچار تغییر و تحول قرار می دهند، خلاص شوید، در کنار دیگر مواد طبیعی از گرده گل نیز برای کاهش ریزش موی خود استفاده کنید.
ریزش مو به عنوان یکی از معضلاتی که به ویژه در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته، روش های درمانی مختلفی را به خود دیده است. درمان هایی که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. از روش های شیمیایی گرفته که بسیاری از آنها مشکلات هورمونی در بدن انسان ایجاد می کنند تا برخی از درمان های طبیعی که نقش کاربردی خاصی ندارند و افراد را ناامید می کنند.
هرچند که اگر استفاده از روش های درمانی طبیعی به صورت مداوم مورد توجه باشد، احتمال کاهش ریزش مو و جلوگیری از آن وجود دارد؛ با این حال متاسفانه افراد تحملی در این زمینه نداشته و ممکن است خیلی زود ناامید شوند. با این حال به طور کلی روش های طبیعی بسیار بهتر از روش های شیمیایی برای کاهش ریزش مو هستند.
از بین مواد مختلفی که برای کاهش ریزش مو تاثیر گذار است، گرده گل می تواند یک ماده خاص محسوب شود. درست است که مصرف گرده گل به صورت مستقیم نمی تواند بر روی کاهش ریزش مو اثرگذار باشد؛ اما به دلیل وجود مواد معدنی و همچنین ویتامین ها و املاح در درون آن، کاهش ریزش مو به مرور زمان امری قطعی و اثبات شده در مطالعات تجربی است.
در واقع شما با استفاده از گرده گل به بدن خود کمک می کنید تا سطح بسیاری از موادی که کمبود آنها وجود دارد، به حد قابل قبولی رسیده و از ریزش مو جلوگیری به عمل آید. تلاش شده تا در این مطلب به اثرگذاری گرده گل بر روی کاهش ریزش مو اشاره شود. این نکات به شما کمک می کند تا با قدرت و امید بیشتری از گرده گل استفاده کنید تا این مشکل در بدنتان رفع گردد.

گرده گل سرشار از انواع ویتامین
یکی از دلایل اصلی که باعث ریزش مو در بانوان و آقایان می شود، کمبود ویتامین است. در واقع کمبود ویتامین عاملی است که ریشه مو را سست کرده و ممکن است تار مو نازک تر شود. در نتیجه به مرور زمان ریزش مو در انسان شدید تر می شود. رفع کمبود ویتامین بدن کمک خواهد کرد تا شاهد کاهش ریزش مو و رشد مجدد موها بر روی سر باشیم.
همان طور که می دانید، گرده گل سرشار از انواع ویتامین است که می تواند به تامین ویتامین مورد نیاز بدن کمک کند. در نتیجه اگر می خواهید با استفاده از مواد طبیعی به کاهش ریزش موی خود کمک کنید، گرده گل می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما محسوب شود. البته برای تامین ویتامین می توانید از ژل رویال و عسل طبیعی نیز استفاده کنید تا معجون فوق العاده برای کاهش ریزش مو تهیه شود.

گرده گل سرشار از مواد معدنی
یکی از مواردی که موی انسان به آن نیاز دارد تا بتواند رشد طبیعی خود را داشته و ریزش آن افزایش پیدا نکند، املاح و مواد معدنی هستند. کمبود املاح و مواد معدنی در بدن انسان باعث می شود که رشد مو بسیار کمتر شده و به مرور زمان شاهد ریزش مو و خالی شدن قسمت هایی از موی سر باشیم.
از مهمترین مواد معدنی مورد نیاز برای تقویت مو می توان به آهن، کلسیم و فسفر اشاره کرد. این عناصر نقش مهمی در کیفیت موی انسان ایفا می کنند. طبیعی است که کمبود هر کدام از این عناصر در بدن انسان ریزش مو را افزایش دهد.خوشبختانه گرده گل یکی از موادی است که سرشار از انواع مواد معدنی بوده و می تواند مواد معدنی مورد نیاز انسان را تامین نماید. اگر با کمبود آهن، کلسیم، فسفر یا دیگر مواد معدنی مواجه هستید که باعث افزایش ریزش موی شما شده است، می توانید با مصرف منظم و مداوم گرده گل به کاهش ریزش موی خود کمک کنید.

گرده و نقش آن در سیستم ایمنی بدن
گرده گل نقش مهم و تعیین کننده ای در افزایش قدرت ایمنی بدن دارد. در واقع شما با مصرف منظم گرده گل به سیستم ایمنی بدن خود کمک می کنید تا در سطح بالایی از آمادگی قرار داشته باشد و از بروز مشکلات مختلف در بدن انسان جلوگیری به عمل آورد. به همین علت است که گفته می شود گرده گل می تواند برای کاهش ریزش مو اثرات مثبتی داشته باشد.
شاید بد نباشد بدانید که یکی از دلایل اصلی ریزش مو، ضعف در قوای ایمنی بدن است. الیته ضعف در سیستم ایمنی بدن مشکلات فراوانی برای بدن انسان به همراه دارد که ریزش مو یکی از این عوارض است.
به طور کلی مصرف منظم و مداوم گرده گل برای بالا بردن سطح ایمنی بدن از بروز بیماری های مختلف جلوگیری به عمل آورده و در نتیجه می تواند به کاهش ریزش مو کمک کند. البته فراموش نکنید که این موضوع تنها در شرایطی ایجاد می شود که شما به صورت منظم و مداوم از گرده گل استفاده کنید.

نحوه مصرف گرده گل برای کاهش ریزش مو
روش های مختلفی برای مصرف گرده گل وجود دارد که شما با استفاده از این روش ها می توانید به سادگی به کاهش ریزش موی خود کمک کنید. این شما هستید که باید از بین روش های خوراکی یا موضعی، یکی را انتخاب کنید.
از بهترین روش ها، مصرف خوراکی گرده گل است. می توانید گرده گل را به صورت جویدنی یا با ترکیب در شربت عسل میل کنید. علاوه بر این، استفاده از گرده در آشپزی نیز می تواند گزینه مناسبی برای مصرف این ماده طبیعی باشد. به ویژه اگر با طعم و مزه گرده گل مشکل دارید، می توانید آن را در انواع غذاها و سالادها مورد استفاده قرار دهید.
تهیه ماسک های پوشش دهنده پوست سر نیز می تواند گزینه ای برای استفاده از گرده گل به منظور کاهش ریزش مو و درمان کچل شدن باشد. در مطالب آینده مجله عسلنا هب این نکات اشاره خواهیم کرد.

 

گرده گل به دلایل مختلف می تواند برای کاهش ریزش مو موثر واقع شود. در نتیجه اگر می خواهید از شر داروهای شیمیایی که هورمون های بدنتان را دچار تغییر و تحول قرار می دهند، خلاص شوید، در کنار دیگر مواد طبیعی از گرده گل نیز برای کاهش ریزش موی خود استفاده کنید. مطمئن باشید این ماده نه تنها هیچ عوارضی برای بدن شما به همراه ندارد، بلکه می تواند به درمان بسیاری از بیماری های دیگر شما نیز کمک کند